Iisalmen kulttuurikeskus

Uudistuva kulttuurikeskus

Tälle sivulle kokoamme tietoja Iisalmen kulttuurikeskuksen uudistuksesta ja sen vaiheista. Löydät sivulta kuvia projektin eri vaiheista ja voit seurata ajankohtaista tiedotusta uudistukseen liittyen.

Uudistuva kulttuurikeskus

Iiden ry

Iiden ry on kehittänyt yhdessä Iisalmen kaupungin ja muiden toimijoiden kanssa kaupunkialueen liike-elämää vuodesta 1999 lähtien. Yhdistyksemme tavoitteena on edistää Iisalmen positiivista ja vetovoimaista kaupunkikuvaa kaupallisesti. Järjestämme tapahtumia, yhteiskampanjoita ja markkinointia, jotka houkuttelevat ja tavoittavat suuria asiakasmääriä.

Iiden ry
Juhani Ahon museon pihapiiri

Kulttuuriympäristö

Kulttuuriympäristö on syntynyt ihmisten toiminnan tuloksena. Kulttuuriympäristössä näkyy ihmisen toiminta ja suhde ympäristöönsä ennen ja nyt. Se muodostuu muinaisjäännöksistä, rakennetusta ympäristöstä, maisemasta ja perinnebiotoopeista.

Kulttuuriympäristö

Kaikille avoin työpaja kokosi kuntalaiset kulttuurikeskukselle

Torstaina 18.4.2024 kirjastolla järjestettävä kuntalaisille avoin työpaja keräsi kulttuurikeskuksen hankkeesta kiinnostuneet saman pöydän ääreen.

Kuntalaisille aukeaa mahdollisuus vaikuttaa Kulttuurikeskuksen uudistamiseen

Kulttuurikeskuksen peruskorjaus ja uudistaminen hankkeen ehdotussuunnitteluvaiheessa alkaa loppukiri, jonka jälkeen suunnittelun suuret linjat lyödään lukkoon. Nyt kuntalaisille aukeaa vielä kerran mahdollisuus vaikuttaa suunnitelmiin, kun projektin arkkitehdit saapuvat 18.4.2024 Iisalmeen Kulttuurikeskukselle.

Kulttuurikeskuksen ehdotussuunnitteluvaihe on käynnissä – suunnittelijat vierailivat Kulttuurikeskuksella

Iisalmen Kulttuurikeskuksen ehdotussuunnitteluvaihe lähti vauhdikkaasti käyntiin torstaina 11.1.2024, kun suunnittelijat ympäri Suomen kokoontuivat Iisalmen Kulttuurikeskukselle tutustumaan taloon.

Iisalmen keskustaan suunnitteilla oleva moderni asuin- ja toimitilarakennus avaa monia mahdollisuuksia liiketoiminnalle ja kaupunkilaisille

Iisalmen Teollisuuskylä Oy suunnittelee modernia asuin- ja toimitilarakennusta torin laidalle. Kevään aikana laadittu Uusi Tietotalo -viitesuunnitelma tarjoaa usealle toimijalle tilaisuuden kasvulle ja uudelle liiketoiminnalle. Hankkeeseen haetaan nyt uusia kumppanuuksia.