Siirry sisältöön

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteutti TK-Eval ajalla 26.11.–16.12.2024 internet-kyselynä. Kysely lähetettiin sähköpostitse internet-kyselynä 224 henkilölle, joista kyselyyn vastasi 35 henkilöä (vastausprosentti 16 %). Vastausaktiivisuus jäi tällä kertaa selkeästi aiempia vuosia alhaisemmalle tasolle. Vastaajajoukko painottui tällä kertaa aloittaviin yrittäjiin ja pieni vastaajajoukko hankaloittaa jossain määrin vastausten vertailua aiempiin vuosiin.

Yleisin syy olla yhteydessä yrityspalveluihin liittyi yrityksen perustamiseen (40 % vastanneista). Myös kehittämishanke- ja avustusasioissa asiakkaita oli runsaasti liikkeellä (26%).

Eniten yrityspalveluita oli käytetty tapaamalla neuvoja henkilökohtaisesti (21/35 vastaajaa). Puhelimitse (18/35) ja sähköpostitse (16/35) oli asioitu myös paljon. Vastanneista 60 % oli asioinut useammalla kuin yhdellä tavalla (v. 2023=60 %). Edellisvuoteen verrattuna kasvua oli teamsin tms. avulla tapahtuneen etäasioinnin osalta, ja vähennystä etenkin tilaisuuksiin osallistumisessa.

Kouluarvosanan perusteella vastaajat olivat tyytyväisimpiä TechSavo- ja KesTech –
hankkeista saamaansa palveluun, josta annettujen vastausten keskiarvoksi tuli 8,9. Yritysneuvonnan keskiarvo oli 8,8, Teollisuuskylän toimitila-asioiden 8,2 sekä muiden arvioitavana olleiden palveluiden arvosanat välillä 7,5-8,0. Kokonaistyytyväisyyden keskiarvoksi tuli 8,9 (vuonna 2023 keskiarvo oli 9,0).

Palveluiden suosittelua mittaava NPS-arvo 61 oli edelleen erinomainen, mutta se oli edellisvuodesta heikentynyt (71 v. 2023).

Tällä kertaa kysyttiin palautetta myös kesällä 2024 uudistuneista Iisalmen kaupungin uusista internet-sivuista ja yrityspalveluiden sivujen siellä olevista sisällöistä ja löydettävyydestä. Puolet vastanneista ei ollut vielä käyttänyt uusia sivuja, mikä osaltaan vaikutti sivuista annettuihin palautteisiin. Eniten kehittämistarvetta liittyi yhteydenottolomakkeen hyödyllisyyteen ja löydettävyyteen.