Siirry sisältöön

Chat-palvelu on ollut suosittu ja nopea yhteydenottokanava terveydenhuoltoon sekä arkisin että viikonloppuisin. Chat-palvelun käyttöön tulee nyt parin viikon katkos, kunnes koko hyvinvointialueen Sotekeskuksen chat avautuu. Ensimmäisenä otetaan käyttöön sairaanhoitajan chat-palvelu, joka palvelee aluksi arkipäivisin. Sotekeskuksen Chat-palvelu laajenee keväällä, jolloin sen aukiolo mahdollisesti laajentuu. Myös videovastaanotot otetaan käyttöön keväällä, kertoo pohjoisen sotekeskuksen alue-esihenkilö Sari Karhinen.

Tammikuun kahden ensimmäisen viikon aikana, kun chat-palvelua ei ole tarjolla, yhteydenotot ovat mahdollisia ainoastaan puhelinpalvelun kautta. Takaisinsoittopalveluissa aiemmin ollutta viivettä on saatu loppusyksyn aikana korjattua ja puhelut pyritään soittamaan saman päivän aikana takaisin. Arkipyhinä ja viikonloppuisin asiakkaat voivat soittaa kiireellisissä asioissa. Kiireettömät asiat, esimerkiksi tutkimustulosten kyselyt ja reseptien uusinnat hoidetaan arkipäivisin, Karhinen jatkaa.

Yhteydenotto puhelimitse Chat-palvelun katkoksen aikana

1. – 12.1.2025 välisenä aikana Ylä-Savon kuntien asukkaita palvelee sairaanhoitajan puhelinasiointi, (017) 272 4222

Kiireellistä hoitoa vaativissa tilanteissa tulee soittaa Päivystysapuun, puhelin 116117.
Hätätilanteessa tulee soittaa hätänumeroon 112.