Kasvua ja kansainvälistymistä vastuulliseen matkailuun -hanke aloitti syksyllä vastuullisen tuotteistaminen työpajat yhdessä 17 yrityksen ja 2 toimijan kanssa. Osa heistä vasta suunnittelee matkailutoimintaa, osa tekee yhteistyötä ja osa on toiminut jo pitkään matkailun parissa.
Työpajojen tavoitteena on vastata kohderyhmä ymmärryksen kautta kansainvälisten vieraiden ja turistien sekä kotimaisten matkailijoiden kysyntään sekä tarpeisiin olemassa olevien matkailupalveluiden tai uusien tuotteiden kehittämisellä. Työ on aloitettu jo keväällä ja matkan varrella olemme luoneet asiakasprofiilit palveluiden käyttäjistä ja ostajista sekä kartoittaneet olemassa olevia palveluita. Tavoitteena on ensi kesä, jolloin uusia seudun matkailupalveluita ja -tuotteita olisi saatavilla.
Syksyn työpajat alkoivat 9.10., jolloin 17 matkailualan toimijaa ja yrittäjää kokoontuivat Kiuruvedelle ja aloittivat tuotteistamisen prosessit palvelumuotoilun menetelmällä, tutustumalla tuotteiden paketointiin sekä tuotekorttien malleihin. Kouluttajina olivat NordicMarketing Finland Oy sekä Mood of Finland. Tuotteistaminen lähti kaikilla hyvin käyntiin ja sitä jatkettiin Mood of Finlandin kanssa Iisalmessa 30.10., jolloin keskityttiin tuotteistamisen vastuullisuuteen ja vastuullisuusviestintään. Syksyn viimeinen työpaja oli 20.11. Lapinlahdella, aiheena matkailutuotteiden digitaalisuus ja ostettavuus, kouluttajana toimi Digipro Liiketoiminta.
Työpajat jatkuvat tammikuussa 2025 aiheella esteettömyys.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä ja osaa käytetään analytiikka- ja markkinointitarkoituksiin. Lue lisää Evästekäytännöt-sivulta
Evästeasetukset
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä ja osaa käytetään analytiikka- ja markkinointitarkoituksiin. Valitse tästä, mitkä evästeet sallit.
Välttämättömiä sivuston teknisen toiminnan kannalta.
Keräävät sivuston käytöstä anonyymia tietoa, jota käytetään sivuston ja sen sisältöjen kehittämiseen.