Siirry sisältöön

Työpajojen tavoitteena on vastata kohderyhmä ymmärryksen kautta kansainvälisten vieraiden ja turistien sekä kotimaisten matkailijoiden kysyntään sekä tarpeisiin olemassa olevien matkailupalveluiden tai uusien tuotteiden kehittämisellä. Työ on aloitettu jo keväällä ja matkan varrella olemme luoneet asiakasprofiilit palveluiden käyttäjistä ja ostajista sekä kartoittaneet olemassa olevia palveluita. Tavoitteena on ensi kesä, jolloin uusia seudun matkailupalveluita ja -tuotteita olisi saatavilla.

Syksyn työpajat alkoivat 9.10, jolloin kaikki kokoontuivat Kiuruvedelle ja siellä alkoivat tuotteistamisen prosessit palvelumuotoilun menetelmällä, tuotteiden paketointi sekä tuotekorttien mallit. Kouluttajina olivat NordicMarketing Finland Oy sekä Mood of Finland. Tuotteistaminen lähti kaikilla hyvin käyntiin ja sitä jatkettiin Mood of Finlandin kanssa Iisalmessa 30.10, jolloin keskityttiin tuotteistamisen vastuullisuuteen ja vastuullisuusviestintään. Syksyn viimeinen työpaja oli 20.11 Lapinlahdella, aiheena matkailutuotteiden digitaalisuus ja ostettavuus, kouluttajana toimi Digipro Liiketoiminta.

Työpajat jatkuvat Tammikuussa 2025 aiheella esteettömyys.