Siirry sisältöön

TEEMA: Empatia kasvun ja innovaatioiden lähteenä

Empatia on määritelty yhdeksi tärkeimmistä tulevaisuuden työelämän strategioista: Tutkimusnäytön valossa innovaatioita luodaan empaattisella johtamistyylillä, ja empatialla on keskeinen vaikutus siihen, miten sitoutuneita ihmiset ovat työhönsä. Empatia on perinteisesti nähty tehokkuuden vastakohtana, mutta tutkimus todistaa toista – empatia kirittää työntekijän suoritustehoa, koska se antaa mielenrauhaa.

Iisalmen tavoitteena on olla maailman ensimmäinen kiireneutraali seutukaupunki, jossa hyvinvoinnista syntyy uutta osaamista. Empatia supervoimanamme luomme uudenlaista hyvinvointia – uusia innovaatioita ja kasvua. Tule By Iisalmi -seminaariin kuulemaan,
miten empatia tekee hyvää liiketoiminnallesi – ja sinulle itsellesi!

Kiitos osallistumisesta vuoden 2024 seminaariin!

Olemme lähettäneet palautekyselyn kaikille seminaariin osallistuneille. Vastaathan kyselyyn ja osallistut kanssamme tapahtuman kehittämiseen.

Palaa seminaaritunnelmaan

Voit tutustua aiempien vuosien seminaaritunnelmaan kuvapankissamme.

Seuraa tiedotusta

Tältä verkkosivulta, paikallismediasta sekä:

Voit seurata, jakaa tunnelmia tai katsoa edellisvuosien seminaaripaloja somessa #byiisalmiseminaari #byiisalmi #tehdäänihmeitäyhdessä

Emme odota ihmeitä. Teemme niitä.

Iisalmen kaupungin ja noin 30 kumppanin By Iisalmi -brändin kulmakivinä seudun vahvuuksista kertovat teemat

Iisalmen ihmeiden takana on rautaista yhteistyötä sekä huolenpitoa ihmisistä ja luonnosta. On helppo olla rohkea ja unelmoida isosti, kun tietää, että ympärillä on kannustava yhteisö, joka pitää huolta silloinkin, kun suunnitelmat eivät mene ensiyrityksellä maaliin.

Luonto on täällä aina lähellä pitämässä huolta jaksamisestamme. Siksi me puolestamme pidämme huolta luonnosta. By Iisalmi työskentelee sen puolesta, että Iisalmen ihmeet eivät jäisi vain paikallisten tietoon.

Koko maailma ansaitsee saada kuulla kaupungista, jossa jossa tehdään yhdessä töitä ihmeiden eteen. Kaupungista, jossa on ihmeen hyvä yrittää ja elää. Kaupungista, jossa on yhtä aikaa maalla ja maailmalla, luonnon ja liike-elämän äärellä.

Yhteistyökumppanit

Ohjeita seminaariin saapumiselle

Tapahtumapaikan tiedot

Iisalmen kulttuurikeskus 

Kirkkopuistonkatu 9,  74100 IISALMI 

Kulttuurikeskuksessa toimii langaton verkko 

Verkko: Vierailija 
Salasana: Vierailija1 

Pysäköinti seminaariin saapuessasi

Pysäköinnin aikarajoitus on poistettu seminaaripäivänä Kirkkopuistonkadun pysäköintipaikoilta (liikennemerkit peitetty) välillä Louhenkatu-Ilvolankatu.
Pysäköinti_byiisalmiseminaari.JPG

Ajankohtaista

Ylä-Savon ääni -vaikuttajatilaisuus eduskunnan Pikkuparlamentin Kansalaisinfossa 20.11.2024

Yläsavolaiset kunnat, Iisalmi, Keitele, Kiuruvesi, Lapinlahti, Pielavesi, Sonkajärvi, Vieremä ja Rautavaara, järjestävät yhdessä vaikuttajatapaamisen valtakunnallisen päätöksenteon pääpaikalla eduskunnassa. Kunnat ovat kutsuneet tilaisuuteen kansanedustajia ja elinkeinoelämän vaikuttajia, ja ohjelmassa on tiivis katsaus Ylä-Savon tilannekuvaan ja kehitysnäkymiin.

Suomen menestys rakentuu alueiden menestyksen varaan. Yksi vahvimmis­ta teollisuuden sekä maidon- ja lihantuotannon keskittymistä Suomessa on Ylä-Savon seutu. 50 000 asukkaan alueella yritykset tuottavat yli 3 Mrd€ lii­kevaihdon ja yli 700M€ vientitulot kansantalouteemme. Alueella on jo kaksi lähes 1Mrd€:n arvoista pörssiyritystä pääkonttoreineen ja lukuisia yksityiso­misteisia suuryrityksiä eri toimialoilla. Ylä-Savo tuottaa lähes 10% koko Suo­men maidosta ja naudanlihasta – sillä on painoarvoa kokonaisturvallisuudenkin kannalta. Alueelle on rakentumassa Suomen suurin biokaasun tuotantolaitos ja vireillä useita tuulivoimapuistohankkeita. Kasvuhaluiset yritykset haluavat myös tulevaisuudessa toimia kilpailukykyisesti Ylä-Savosta käsin.

Tällä hetkellä Ylä-Savossa niin asukkaita kuin elinkeinoelämääkin puhuttavat palveluverkoston yllä leijuvat uhat – molemmat tarvitsevat toimivia sote-palve­luja kuin monia muitakin arjen asiointipalveluja, joita yhä enemmän keskitetään maakuntakaupunkiin tai jopa kauemmas. Ylä-Savon alueen keskuskaupunki Ii­salmi on perinteisesti toiminut vireän seudun asiointikeskittymänä, mutta nyt liian monet yhtäaikaiset palvelukavennukset eivät voi olla vaikuttamatta alueen tulevaisuususkoon.

”Ylä-Savon painoarvo Suomen menestykselle on niin mit­tava, ettei alueen ääntä palvelujen puolesta kannata sivuuttaa. Me teemme kaikkemme Suomen menestyksen ja kestävän kasvun parhaaksi, kun meille an­netaan siihen riittävät mahdollisuudet”, toteaa tilaisuuden järjestelyistä vastannut Iisalmen kaupungin elinkeinojohtaja Terho Savolainen.

Ohjelmassa yläsavolaista ääntä puheenvuoroissa ja keskusteluissa

Tilaisuuden tavoitteena on tarjota valtakunnantason päättäjille tietoa Ylä-Savon tämänhetkisestä tilanteesta ja näkymistä sekä tarjota keskustelumahdollisuuksia päättäjille ja elinkeinoelämän toimijoille, jotta syntyisi yhteinen näkemys siitä, miten pystytään varmistamaan Ylä-Savon menestymisen edellytykset ja kilpailukyky jatkossakin.

Ohjelma

17.00 Tervetulosanat – kansanedustaja Timo Suhonen, Savo-Karjalan kansanedustajat

17.10 Ylä-Savon tilannekuva ja kehitysnäkymät – kaupunginjohtaja Jarmo Ronkainen, Iisalmi

17.30 Suomi tarvitsee elinvoimaista Ylä-Savon teollisuutta – yhteiskuntasuhdejohtaja Pia Hortling, Olvi Oyj

17.50 Pk-yritysten elinvoima Ylä-Savossa – kauppaneuvos Kalevi Hilli, Savon Yrittäjät ry

18.10 Alueen kansanedustajien puheenvuorot – kansanedustaja Markku Eestilä, Kokoomus

18.30 Vapaata keskustelua ja cocktail-tilaisuus

Lisätietoja:
Terho Savolainen, elinkeinojohtaja, Iisalmen kaupunki
p. 040 630 5328, terho.savolainen@iisalmi.fi

I

 

Iisalmen kaupunkistrategia läpinäkyvämmäksi: Ihmemittari konkretisoi strategian tavoitteet ja toimenpiteet käytännön tason mittareiksi

Iisalmen kaupunki on julkaissut strategian toteutumista läpinäkyvästi mittaavan ihmemittariston. Iisalmen ihmemittari löytyy kaupungin verkkosivustolta ja on siten helposti luettavissa missä ja milloin vain. Mittaristoon on valittu kaupungin toimialoilta keskeisimmät tunnusluvut, jotka kertovat kaupunkistrategian toimenpiteiden toteutumisesta.

”Haluamme parantaa strategiamme läpinäkyvyyttä ja seurantaa kuntalaisille ja eri sidosryhmien suuntaan. Toisinaan korkealentoiset strategiset lauseet on hyvä konkretisoida käytännön tason mittareiksi”, kertoo Iisalmen kaupunkistrategiasta vastaava elinkeinojohtaja Terho Savolainen.

Iisalmen ihmemittaria on työstetty yhdessä toimialojen edustajien ja teknisestä toteutuksesta vastaavan Branden asiantuntijakumppaneiden kanssa kuluvan syksyn ajan. Brandella on kokemusta kaupunkien auttamisesta avoimemman hallinnon kehittämisessä.

”Osallistavampi ja vuorovaikutuksellisempi kaupunki lisää kaupunkilaisten turvallisuudentunnetta ja antaa syitä uskoa tulevaisuuteen. Samalla kaupungin oma päätöksenteko, palveluiden suunnittelu ja toteutus paranee”, kuvailee Branden Business Designer Eveliina Eräjärvi.

Kun Iisalmi käynnisteli oman ihmemittarinsa luomista, oli yhtenä inspiraation lähteenä Branden ja Äänekosken kaupungin yhteistyönä syntynyt Äänekoski-ilmiötä eli Äänekosken kaupunkistrategiaa seuraava mittaristo. Iisalmeen rakennettiin kuitenkin juuri oman kaupungin tarpeita vastaava ratkaisu.

Asukkaiden sujuja arki ja hyvinvointi sekä kaupungin elinvoima piirtyvät mittaristoon selkeinä näkyminä

Iisalmen ihmemittari on rakennettu strategian teemojen, Inspiroiva Iisalmi, Ihana Iisalmi ja Ihmeiden Iisalmi, ympärille. Mittari tarjoaa selkeän näkymän kunkin strategisen teeman kannalta tärkeimpiin mitattavissa oleviin muuttujiin: Esimerkiksi Inspiroiva Iisalmi -osiossa mitataan asukkaiden hyvinvointiin vaikuttavia asioita, kuten uimahallin kävijämääriä, kirjaston lainamääriä, varhaiskasvatuksen osallistumisastetta ja asukkaiden koulutustasoa. Ihana Iisalmi -osiossa tutkitaan onnistumista turvallisen kaupunkiympäristön luomisessa mitaten esimerkiksi energiankulutusta, liikenteen vähäpäästöisyyttä ja rakennusvalmiiden tonttien määrää. Ihmeiden Iisalmi -osio puolestaan tarjoaa näkymän muun muassa uusien yritysten määrään, työttömyysasteeseen, asukkaiden verotulojen kehitykseen ja kaupungin digitaaliseen näkyvyyteen.

”Näitä ihmemittaristoon koottuja tietoja tullaan päivittämään aktiivisesti ja siten tilannekuva on paremmin kaikkien nähtävillä myös varsinaisten strategian raportointikausien välillä. Mittaristoon liittyy myös vaihtuvia kysymyksiä eri osa-alueista, ja niiden kautta kuntalaisten toivotaan osallistuvan strategian seurantaan ja kehittämiseen. Nyt heti aluksi kysymme esimerkiksi sitä, ovatko iisalmelaiset halukkaita suosittelemaan asumista kotikaupungissaan”, esittelee Terho Savolainen.

Ihmemittari toimii iisalmelaisen arjen monitorina myös tulevissa strategiakehityksen vaiheissa:

”Iisalmen kaupunkistrategialle on juuri tehty väliarviointi näin valtuustokauden viimeisen vuoden käynnistyessä. Sen perusteella ainakaan vielä ei ole tarvetta radikaaliin suunnanmuutokseen, Iisalmi pyrkii edelleen Suomen houkuttelevimmaksi seutukaupungiksi”, kertoo Terho Savolainen ja jatkaa:

”Tiettyjä strategian painopistealueita tarkennettiin ja mittareita päivitettiin, toimenpidetasolla toimialoille tuli jonkin verran uusia toteutettavia tehtäviä. Ensi vuoden kuntavaalien jälkeen uusi valtuusto päättää seuraavan strategiapäivityksen aikataulusta, todennäköisesti se tehdään valtuustokauden alkuvaiheessa 2025–2026”.

Lisätietoja:
Terho Savolainen, elinkeinojohtaja, Iisalmen kaupunki, p. 040 630 5328, terho.savolainen@iisalmi.fi

Iisalmen ihmemittari netissä:
www.iisalmi.fi/ihmemittari(siirryt toiseen palveluun)

Yläsavolaisen yhteisöllisyyden rakentaja ja ihmeiden kevään tekijä Iisalmen Peli-Karhut brändilähettilääksi

By Iisalmi -seminaarissa 13.11.2024 jaettiin jo perinteikkääksi muodostunut, yleisöäänestyksen tulokseen perustuva By Iisalmi -tunnustus, joka on osoitus tinkimättömästä Haluan tehdä parasta -asenteesta ja positiivisuudesta. Tänä vuonna yleisöäänestyksessä oli mukana kuusi ehdokasta ja voiton vei keväällä Mestis-kultaa voittanut Iisalmen Peli-Karhut. IPK ei ole kuitenkaan ”vain kiekkoa”, vaan myös laaja-alaista vastuullisuutta koko yhteisön hyvinvoinnista. Iisalmen Peli-Karhut ovat jo aiemmin tehneet runsaasti yhteistyötä By Iisalmi -brändin ja Iisalmen kaupungin kanssa, mutta nyt alkavan brändilähettiläsvuoden aikana yhteistyö vahvistuu entisestään.

Iisalmen Peli-Karhunen toimitusjohtaja Jarmo ”Jölli” Ylisipola on tänä vuonna tottunut pokkaamaan palkintoja, mutta se ei vähennä tämän tunnustuksen arvoa:

”Totta kai se oli hieno tunne, kun kuulimme, että olemme tämän tunnustuksen voittaneet, äänestyksessä oli mukana paljon hyviä ehdokkaita. Iso kiitos kaikille meitä äänestäneille. Arvostamme suuresti, että ihmiset on kokeneet meidät oikeaksi valinnaksi tämän tunnustuksen saajaksi ja By Iisalmi -lähettilääksi”.

Tunnustuspalkinnon kriteereissä kuuluu intohimoinen osaamisen ja myönteisyyden arvostus. Mitä ne tarkoittavat Peli-Karhujen arjessa?

”Meillä kaikki rakentuu laadukkaan arjen päälle, kun arjessa teemme pienetkin asiat huolella ja laadukkaasti, niin sitä kautta syntyy osaaminen. Meillä on vahva yhteisö ympärillä, jotka ovat kaikki osaltaan mahdollistamassa meille toimintaedellytykset, joilla tavoitteet voidaan saavuttaa ja nämä asiat osuivat viime kaudella kohdilleen”, kuvailee Jarmo Ylisipola huippumenestyksenä näkyvän osaamisen perustaa.

”Meille IPK:ssa positiivisuus on sitä, että pystymme kantamaan yhteiskunnallisesti vastuuta lasten, nuorten, perheiden ja vanhusten hyvinvoinnista monessa muodossa ja tuottamaan ilonhetkiä vauvasta vaariin. Tästä hyvänä esimerkkinä Karhun Kellarilla järjestettävä ikäihmisten kohtaamispaikka, Karhu ei kiusaa -kiertue sekä Karhun Kosketus -ottelu. Unohtamatta myöskään ottelutapahtumia, jossa voikin ottelusta toiseen tavata satoja hymyileviä ihmisiä ja käydä kuulumisia läpi.”

Iisalmen ihmeiden lähettiläänä koko yhteisön kanssa

Iisalmen Peli-Karhujen pelipaidoista on jo vuosia löytynyt By Iisalmi -tunnus. Mitä By Iisalmi -verkoston slogan ”Emme odota ihmeitä. Teemme niitä.” tarkoittaa tuoreelle lähettiläälle?

”Meille tämä slogan tarkoittaa sitä, että kun teemme yhdessä tinkimättömällä asenteella töitä, niin silloin meillä on myös mahdollisuus saavuttaa ihmeitä. Viime kevät siitä loistavana esimerkkinä, kuinka koko yhteisön voimalla pystyimme ihmeisiin”, toteaa Jarmo Ylisipola.

”Haluamme myös jatkossa toimia Iisalmen kaupungin, tämän yhteisön ja koko Ylä-Savon puolesta puhujina ja olla osaltamme viemässä ihmeiden Iisalmea ympäri Suomea”, lupaa Jarmo Ylisipola.

Iisalmen kaupunki ja By Iisalmi -verkosto ovat jo sopineet ensimmäisistä Iisalmen Peli-Karhujen brändilähettilyyteen liittyvistä toimista:

”Jo nyt marraskuussa kajahtaa ensimmäinen lähettilyyteen liittyvä toimi, kun menemme esittelemään Iisalmen uramahdollisuuksia ja urheiluun liittyviä vetovoimatekijöitämme IPK-Jokerit -otteluun Kuopioon. Tervetuloa moikkaamaan meitä Olvi Areenalle 30.11. ja osallistumaan arvontaan, jossa voi voittaa Tähtihetkiä -lomavuorokauden Iisalmessa ja liput maastohiihdon Suomen Cupiin, joka kisataan maaliskuun lopulla Paloskilla”,  kertoo Iisalmen kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski ja jatkaa:

”Kiitos kaikille By Iisalmi -tunnustusäänestyksessä ehdolla olleille. On hienoa, että saamme joka vuosi nostaa esille monipuolisia, esimerkillisiä toimijoita, jotka tekevät Iisalmessa elämisestä hyvää kukin tavallaan. Tunnustuskampanja on osoitus siitä, miten paljon hienoa ihmeidentekijöitä yhteisöstämme löytyy – jo kahdeksannen kerran nimittäin jaettiin tunnustus, ja vuosiin mahtuu lukuisa joukko upeita ehdokkaita!”.

 

Iisalmen Peli-Karhut – iisalmelainen yhteisöllisyyden tekijä ja ihmeiden luoja

Iisalmen Peli-Karhut on vuonna 1966 perustettu jääkiekkoseura. Pitkän historiansa aikana IPK:n edustusjoukkue on pelannut perus- ja piirisarjaa, III- ja II-divisioonaa, Suomi-sarjaa sekä Mestistä. Kauden 2016 päätteeksi IPK juhli Suomi-Sarjan mestaruutta ja nousi Suomen toiseksi korkeimmalle sarjatasolle Mestikseen. Kahdeksan vuotisen Mestis-historiansa aikana IPK on edennyt pudotuspeleihin 6 kertaa, joista saldona pronssimitali vuonna 2021 ja viime keväänä 2024 jännittävien vaiheiden jälkeen voitettu Mestis-mestaruus täydessä Kankaan Montussa.

Iisalmen Peli-Karhut kantaa vastuuta urheiluseurana seutukunnallisesti lasten, nuorten, perheiden ja vanhusten hyvinvoinnista monessa muodossa. Tästä hyvinä esimerkkeinä ovat IPK:n joka vuotinen Karhu ei kiusaa -kiertue kaupungin alakouluissa, jossa edustusjoukkueen pelaajat kohtasivat menneellä kaudella yli 1500 paikkakuntalaista lasta ja nuorta sekä Karhun Kellarilla tiistaisin järjestettävä ikäihmisten kokoontumispaikka, joka on kerännyt parhaillaan lähes 150 ikäihmistä paikan päälle.

Unohtaa ei myöskään voi vuosittain pelattavaa IPK:n edustusjoukkueen Karhun Kosketus- ilmaispeliä, jonka ovat mahdollistaneet seuran yhteistyökumppanit. Tuosta pelistä saaduilla varoilla on mahdollistettu monen lapsen, nuoren ja perheen mahdollisuutta jatkaa mukavaa harrastusta sekä unelmaa kohti tähtitaivasta.

Suurta valtakunnallista huomiota kaudella 2023–2024 herättänyt Iisalmen Ihme, IPK on osoittanut toiminnallaan olevansa koko kaupungin ja Ylä-Savon juureva yhteisöllisyyden luoja ja vahva yhteistyöntekijä. Me olemme IPK – Me olemme Iisalmi – Me olemme Ylä-Savo.

By Iisalmi -agenttien tehtäväsuoritukset ovat luoneet hyvää fiilistä opiskelijoille

Iisalmen kaupunki ja By Iisalmi -yritys- ja oppilaitosverkosto ovat rekrytoineet kahdeksan nuorta opiskelijaa eräänlaisiksi agenteiksi, joiden tehtävänä on omissa opiskelukaupungeissaan ja -verkostoissaan tehdä Iisalmea tunnetuksi yhdessä yritysten kanssa ideoitujen tehtävien kautta. Syksyn aikana onkin jo nähty luovia ja hauskoja tempauksia eri puolella Suomea. Esimerkiksi Kuopiossa toimiva By Iisalmi -agenttipari, Jarkko Antikainen ja Valtteri Solatie, ovat Wellnessboyz-duona saaneet aikaan juuri toivotun kaltaista, rennolla otteella ja huumorilla toteutettua pöhinää. Wellnessboyzien TikTok- ja Instagram-tileistä pääsee näkemään pilkahduksia siitä, miten kuopiolaisopiskelijat kokoavat Ponsse-metsäkonetta ja mitä he piirtävät, kun tehtävänä on taiteilla spontaanisti Iisalmesta mieleen tulevia asioita agentin paljaaseen ylävartaloon. Agentit suorittavat tehtäviään vielä lokakuun ajan, ja tuloskatsaus kokonaisuudesta esitellään By Iisalmi -seminaarissa 13.11.2024.

By Iisalmi -verkoston yritysten uramahdollisuuksia ja muita Iisalmen seudun vetovoimatekijöitä on tehty tunnetuksi kolmessa eri opiskelijatapahtumassa Kuopiossa:

”Järjestämissämme tapahtumissa opiskelijat pääsivät ryhmäytymään, haastamaan itseään ja näyttämään luovuuttaan. Kaikista tapahtumista pidettiin todella paljon”, kertoo Wellnessboyzien Jarkko Antikainen ja jatkaa:

”Uskomme että ainakin tällä meidän toimintatavallamme, jossa jalkaannutaan ja kohdataan ihmisiä rennolla fiiliksellä, kannustetaan ja haastetaan osallistumaan toimintaan, saadaan ihmisille hyvä mieli ja myös positiivinen kuva Iisalmesta ja siellä toimivista yrityksistä. Hyvänä esimerkkinä järjestämämme Ponssen rasti, jossa kaikkien AMK-fuksien piti ryhmissään rakentaa metsäkone. Harva tiesi entuudestaan, mikä on metsäkone, mutta väitämme, että nyt jokainen heistä tietää Ponssen ja mustakeltaisen metsäkoneen. Katselukerroista ja jaoista näemme myös, että fiilis on välittynyt katsojillekin!”

Iisalmen kaupungin markkinoinnissa oltiin myös varsin tyytyväisiä, kun Wellnessboyzien videot tulivat esikatseluun:

”By Iisalmi -agenttien hakuilmoituksessa haimme aktiivisia, luovia nuoria toteuttamaan hauskoja tehtäviä, joissa Iisalmi jalkautuisi yllättävillä tavoilla opiskelijoiden omiin verkostoihin ja tapahtumiin. Kyllä Jarkko ja Valde ovat aivan loistavalla tavalla toteuttaneet tätä tehtävää. Agenttimme ovat aika erilaisia, joten jokainen on saanut tehdä aidosti omannäköisiään suorituksia, toki varmistaen meiltä kaupungilta ja tehtävänantajayrityksiltä, että suoritus menee annettuihin raamehin”, kuvailee Iisalmen kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski.

”Esimerkiksi oululainen agenttimme Noora Hakanen on profiloitunut hyvinvointivaikuttajana, ja hänen agenttitehtävissään hyvinvointi on keskiössä. Pian saamme nähdä, mitä iisalmelaisjuuret omaava, tällä hetkellä Jyväskylässä opiskeleva agenttikaksikkomme Veera Partanen ja Konsta Kääriäinen, ovat tehneet lisätäkseen esimerkiksi Normetin tunnettuutta”, jatkaa Laura Koski agenttien esittelyä.

Pirkanmaalla Tampereella toimiva agentti Olli Heinonen on toteuttanut katugallupeja iisalmelaisyrityksiin liittyen ja maistattanut Olvin KevytOloa opiskelijoille. Helsingistä saadaan pian nähdä raikasta cheerleading-henkistä agenttimateriaalia Joanna Remeksen sometilien kautta. Etelä-Pohjanmaakaan ei jää ilman agenttisuorituksia: Vaasan ammattikorkeakoulussa (VAMK) kansainvälistä kauppaa opiskeleva, aktiivisesti musiikkia harrastava Nina Leppänen testaa Genelecin kaiuttimia yhdessä muiden opiskelijoiden ja Rock Campin artistivalmentajien kanssa. Tehtäviä agenteille ovat tarjonneet Ponsse, Normet, Olvi ja Genelec, ja lisäksi jokainen agentti suorittaa Iisalmi-aiheisen tehtävän.

Agenttitehtävien potpuuri nähtävissä By Iisalmi -seminaarissa 13.11.2024

By Iisalmi -brändiverkoston yritykset ja oppilaitokset ovat asettaneet kampanjalle tavoitteeksi luoda siltaa Iisalmen ja opiskelijoiden välille erottuvalla, tunnettuutta lisäävällä tavalla. Tunnettuus on ensisijaisen tärkeää vetovoiman rakentamisessa, samoin mieleen jääminen. Harmaasta massasta erottuvilla tempauksilla onkin mahdollisuus vaikuttaa myönteisesti niin tunnettuuteen kuin mileenjäävyyteenkin.

”Agenttikampanja on antanut meille paljon hyviä muistoja ja kohtaamisia uusien ihmisten kanssa, joita emme olisi varmaan muuten tavanneet. Lisäksi ainakin Kuopion kampuksen sisällä se on tuonut meille tunnettavuutta. Kampanjaan osallistuminen on antanut myös oppia, kuinka tehdä yritysten kanssa yhteistyötä niin somen kun opiskelijatapahtumien kautta”, kuvailee Jarkko Antikainen kokemuksen antia.

Kun kampanja on saatu tehtävien osalta päätökseen, päästään kokoamaan tulokset yhteen – videomuotoinen raportti esitellään By Iisalmi -seminaarissa 13.11.2024 ja muutamat agenteista ovat paikalla itsekin. Kampanja kokonaisuudessaan ei vielä tuolloin ole päätöksessä, sillä agenttitehtävistä koottua materiaalia käytetään loppuvuoden ajan uramarkkinointikampanjassa, joka kohdentuu tulevan kesän kausityöpaikkoja hakeviin nuoriin osaajiin. Näin nuorilta nuorille -ajatuksella synnytetyt aineistot saadaan hyödynnettyä monipuolisesti. Myöhemmin tulee pohdintaan, toteutetaanko By Iisalmi -agenttikampanja toistamiseen. Selvää on, että nuoria osaajia seudulle tarvitaan, ja tämänkaltaiset kokeilut ovat oivallinen tapa selvittää, mikä on tehokasta kohderyhmän tavoittamiseen tähtäävää toimintaa.

Tutustu jutussa haastateltujen Wellnessboyzien agenttitehtäviin somessa:

TikTok: https://www.tiktok.com/@wellnessboyz(siirryt toiseen palveluun)

Iisalmi-tehtävän video TikTokissa: https://www.tiktok.com/@wellnessboyz/video/7415904905283620129(siirryt toiseen palveluun)
Ponsse-tehtävän video Instagramissa: https://www.instagram.com/reel/C_z7TE2oc19/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==(siirryt toiseen palveluun)

 

Elinkeinojohtajan katsaus

Elinvoimapalveluiden uutiskirjeen 8/2024 pääkirjoitus. Lue tuoreimmat kuulumiset elinkeinojohtaja Terho Savolaisen ajankohtaiskatsauksesta.

Residents of the Future -hankkeen tilannekatsaus

URBACT-ohjelman alla toimiva EU-verkostohanke Residents of the Future on edennyt hankesuunnitelman mukaisesti vaiheeseen, jossa on valittu pilottitoimenpide toteutukseen.