Siirry sisältöön

On vain meitä – ja ihmeet tehdään yhdessä -kampanja on Iisalmen kaupungin toteutus, jonka tavoitteena on vahvistaa yhdenvertaisuutta ja yhdessä luotujen ihmeiden toteutumismahdollisuuksia Iisalmessa. Kampanjan tärkeänä ydinviestinä on, että jokaisella iisalmelaisella on tasavertainen oikeus tulla kohdatuksi ja kuulluksi – iästä, taustasta ja elämäntilanteesta riippumatta. 

“Kuntalaisuus ja asukkuus on sitä läheisintä sidosta yhteiskuntaan, ja sillä on merkitystä, tunteeko kuuluvansa johonkin. Tämän kampanjan kautta me haluamme lisätä ymmärrystä siitä, että yhdessä olemme vahvimpia”, markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski Iisalmen kaupungilta kertoo.  

Monenlaisia tarinoita erilaisista elämäntilanteista

Kampanjaan toivotaan ilmoittautuvan eri-ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia iisalmelaisia. Tarinoita niin pitkään Iisalmessa asuneilta kuin toiselta paikkakunnalta tai maailmalta tänne muuttaneilta, ajatuksia eri kulttuureista tulevilta ja vähemmistöihin kuuluvilta. Iisalmen kaupungin hyvinvointi- ja osallisuuskoordinaattori Hanna Holopainen kertoo, että mukaan haetaan ihmisiä, jotka ovat halukkaita tuomaan tarinoillaan ja kasvoillaan näkyväksi, mitkä asiat lisäävät yhdenvertaisuuden kokemusta ja millaisissa tilanteissa he kokevat tulevansa omina itsenään kohdatuiksi ja kuulluiksi kotikaupungissaan. 

Yhdenvertaisuuden edistäminen keskiössä

Iisalmen kaupungin kansainvälisyyspalveluissa yhdenvertaisuuden edistäminen on yksi keskeisimmistä arjen toimintaa ohjaavista arvoista. On vain meitä -slogan on ollut käytössä vuodesta 2024 lähtien. Kansainvälisyyskoordinaattori Anni-Erika Ylösen mukaan tunnuslause on saanut hyvän vastaanoton ja se on herättänyt positiivista huomiota myös valtakunnallisesti. Lauseeseen sisältyy tärkeä viesti siitä, että kaikki kohtaamiset ovat samanarvoisia lähtökohdista riippumatta.  

“On vain meitä -sloganilla halutaan viestiä sitä, että olemme kaikki yhtä, ei noita ja heitä, on vai meitä. On tärkeää, että jokainen kaupunkilainen tuntee kuuluvansa joukkoon ja olevansa iisalmelainen jo ensimmäisestä asuinpäivästään lähtien, Ylönen sanoo. 

Yhteisöllisyyttä, avoimuutta ja yhdenvertaisuutta rakentava viestintäkampanja liittyy keskeisesti seudun veto- ja pitovoimaan vaikuttamiseen ja tukee kaupunkistrategian vision toteutumista:  

“Kampanjassa nostamme esiin aitoja tarinoita siitä, miten nämä ihmisyyteen liittyvät keskeisen tärkeät tarpeet, arvot ja asiat Iisalmessa toteutuvat – ja samalla toivottavasti lisäämme niiden toteutumismahdollisuuksia”, kuvailee Laura Koski.   

Kampanjan suojelijoina toimivat kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Sanna Kauppinen ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jukka Ryhänen. Myös heidän ajatuksiaan yhteisöllisyydestä ja yhdenvertaisuudesta tullaan kuulemaan osana kampanjaa.  

Haluaisitko sinä kertoa tarinasi? 

Voit ilmoittautua mukaan jättämällä yhteystietosi verkkolomakkeella torstaihin 18.6. mennessä. Käsittelemme ilmoittautumisia jatkuvasti, joten voimme olla sinuun yhteydessä jo hakuaikana. Kesän kuvauksista vastaa Iisalmen kaupungin kesäviestijä Merja Tuukkanen

“Sovimme kuvaukset sinulle tärkeään paikkaan, jossa koet olevasi vahvimmin oma itsesi ja iisalmelainen. Toivon, että ilmoittaudut rohkeasti mukaan – tai vinkkaat jotakuta, jonka tarina ansaitsee tulla kuulluksi”, Tuukkanen kannustaa. 

Ilmoittautumaan pääset alla olevaa linkkipainiketta klikkaamalla (avautuu uudelle välilehdelle).